Be, It is!

kun fayakun

Dalam Surah Yasin tertulis Kun FayaKun yand bermaksud Jadilah, maka Jadilah ia!
إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ (82

Innama amruhu idza arada syaian an yaqula lahu kun fayakun. 

Ertinya :
Sesungguhnya urusannya-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya, Jadilah! Maka jadilah ia. Qs. Yasin : 82

Bila tertulis Kun FayaKun ianya bermaksud, Allah boleh membuat segalanya. Semua datangnya dari Allah dan Allah jua penentunya. Kita sebagai hambanya hanya panjatkan doa memohon dari Nya. Mohon la perkara yang baik-baik sahaja.

Words yang dah lama aku tak dengar. Even dalam drama pun dah jarang kot menyebut mengenai words ini. Tapi last week ku dengar words nie semula. Walaupun, aku tak pernah nak ambil peduli segala katanya, tapi terdetik didalam hati ini untuk memikirkannya. Hari tue mencari rusuk kiri ku, last week Kun FayaKun. Lepas nie apa lagi ungkapan yang aku perlu dengar.

Sedari lah wahai sahabat, your status. You ada apa yang you mahukan. Apa lagi yang tidak mencukupi. I try to understand, tapi masih belum mendapat jawapannya. Zaman sekarang nie maybe pengaruh TV terlalu kuat agaknya! Drama TV dan real life tidak semudah yang disangkakan.

Kasihani la mereka yang tersayang. Tiada kekurangan dari mata kasar untuk pencarian yang lain.

His statement paling win!! “Orang selalu salah tafsir, if i cakap anak dah 2 dan isteri masih satu. Orang mula la cop i sebagai miang dan gatai, tapi kalu dah Kun Fayakun, mana boleh dihalang”

adoiiii pakcik!!! what happen to you. Why me yang perlu dengar semua nie. As a friend, i boleh jadi pendengar yang setia dan penasihat.

Jangan ikut kata hati. Bila ikut kata hati la, binasa jadinya.

Please back to your NIAT!! If niat untuk memasang lagi, cari lah orang yang betul. Supaya tiada lagi niat ketiga dan keempat.

You know what.. I baru perasan, aura si dia terlalu kuat. Cara dia and pandangan dia tue yang membuatkan hati wanita cair kalu iman tak kuat. Setiap perkataan yang keluar dari mulut dia, dia terlalu berhati-hati. Im sure otak dia berpusing 360 degrees bila bercakap terutama orang seperti i yang susah nak dipatahkan setiap kata. Cakap dia pun susah untuk dipatahkan sebenarnya. hahahaha..

……..Apa yang boleh diperkatakan ialah, dia bukan sebarangan orang. Dia ada something hidden dalam diri dia.
If not he will not bercakap macam tue dengan strangers seperti i nie.

ooooo..No.. hahaha..

Wanita dijadikan dari rusuk lelaki, bukan dari kaki untuk dialasi, bukan dari kepala untuk dijunjung, tapi dekat dibahu untuk dilindungi, dekat dihati untuk dikasihi

Apa yang kita tulis dan cakapkan adalah satu DOA. So berhati-hati bila bercakap. Yang penting Niat. Biarlah Niat itu kerana Allah.

nukilan :
aju atelier~~

Disclaimer : coretan ini hanya untuk pembacaan semata-mata dan tidak lebih dari itu. coretan kehidupan harian, yang terlalu unik untuk dipersiakan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge